christos N. Karakasis Η Όλγα Μπακοπούλου συνομιλεί με το Χρήστο Καρακάση.Ο  κινηματογράφος πρέπει να έχει την  φιλοδοξία να καταγράφει το παρόν, να συνδιαλέγεται με το παρελθόν και να φαντάζεται το μέλλον. Με αφορμή την ολοκλήρωση του 5ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου στην Αθήνα,  ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της διοργάνωσης, Χρήστος Καρακάση καταθέτει, μέσα από την συνέντευξη που μου παραχώρησε, τις απόψεις του σχετικά με το Φεστιβάλ και την πορεία του ελληνικού κινηματογράφου στις ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες που διανύουμε, καταλήγοντας στην πεποίθηση  ότι η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία για δημιουργία σε όλο και περισσότερους κινηματογραφιστές.  http://www.filmandtheater.gr/sinentefxi-christou-karakasi/

 

christos N. Karakasis webΜπορείτε να αναφερθείτε στο ντοκιμαντέρ -ταινία "Take a trip" στο οποίο είστε σκηνοθέτης και παραγωγός;

- Η ταινία –ντοκιμαντέρ ξεκίνησε με αυτές τις σκέψεις. «Ταξιδεύω. Αφήνω πίσω μου μια πόλη για μια άλλη. Ελπίζω να είναι διαφορετική. Κάποιος άλλος σίγουρα ταξιδεύει για να φτάσει στην πόλη που εγώ αφήνω. Μπορεί τελικά το ταξίδι να είναι μόνο εσωτερικό. Μπορεί και η ίδια η πόλη να είναι μόνο εσωτερική. Τι άλλωστε είναι μια πόλη, παρά ο τρόπος που την βλέπουμε».

Χρήστος Ν. Καρακάσης- Διαβάζοντας κανείς το βιογραφικό σας μένει έκπληκτος από το εύρος σπουδών που έχετε καθώς και τη δράση σε πολλαπλά επίπεδα με βάση τον καλλιτεχνικό χώρο. Θεωρείτε πως η ολοκληρωμένη γνώση σε ένα αντικείμενο είναι αποκύημα πολλών και ίσως άσχετων μεταξύ τους αντικειμένων; Τελικά μπορεί να υπάρξει «ολοκληρωμένη» γνώση για ένα αντικείμενο?

Το σύνολο της γνώσης μας για τον κόσμο θα είναι πάντοτε ένα τίποτα μπροστά στο σύνολο αυτών που δεν κατέχουμε ακόμη. Αυτό που προέχει  είναι  να έχουμε επίγνωση των πραγμάτων που έχουν προτεραιότητα για μας και νοηματοδοτούν τη ζωή και την ύπαρξη μας. Εγώ ασχολήθηκα με τη σκηνοθεσία του κινηματογράφου και του θεάτρου. Ήθελα και θέλω να κατέχω όλο το οπλοστάσιο, την κινηματογραφική γλώσσα, για να αναπτύξω το έργο μου. Φυσικός δρόμος η σπουδή, ο πειραματισμός με διάφορα εργαλεία, γλωσσικά αλλά και τεχνικά.

Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού εκφράζει τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη του στον Έλληνα παραγωγό-σκηνοθέτη Χρήστο Ν Καρακάση και στην εταιρεία του KOYINTA www.kouinta-production.gr για την ευγενική του παραχώρηση της ταινίας, την άμεση ανταπόκρισή του, σύμπραξη και συνεργασία του.

Η θεματική της ταινίας (ελληνική ομογένεια στη Φινλανδία, παράλληλες δράσεις με αυτές των εν Μόσχα Ελλήνων και Φιλελλήνων) συγκίνησε και «άγγιξε» ιδιαίτερα τους θεατές, που διαισθάνθηκαν πολλούς παραλληλισμούς στο βίο και τις δραστηριότητες Ελλήνων και Φιλελλήνων σε Φινλανδία και Ρωσία Το κοινό, η πλειοψηφία του οποίου αποτελείτο από νεολαία, εισέπραξε με ενθουσιασμό το ανθρωπιστικό μήνυμα της ταινίας και μοιράστηκε εντυπώσεις και συναισθήματα.http://www.hecucenter.ru/gr/news/pempti_provoli_ellinikis_kinimatografikis_leshis_.html

missyris christosΜε ιδιαίτερη επιτυχία προβλήθηκε την  Δευτέρα 28 Απριλίου 2014 το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους του Χρήστου Ν. Καρακάση «Ανάμεσα σε δύο πατρίδες» (στην ελληνική με αγγλικούς υποτίτλους), έτους παραγωγής 2011, 65’, στα πλαίσια προγράμματος που δρομολόγησε το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.)  Μόσχας σε μια προσπάθεια για μία, όσο το δυνατό, πληρέστερη και σφαιρικότερη γνωριμία με την Ελλάδα και τον πολιτισμό της

Το νέο βιβλίο των εκδόσεων ΚΟΥΙΝΤΑ «Εισαγωγή στον Κινηματογράφο» του Χρήστου Ν. Καρακάση απευθύνεται σε επίδοξους σκηνοθέτες, αλλά και σε όλους εκείνους που θέλουν να γνωρίσουν με άμεσο και περιεκτικό τρόπο την τέχνη αλλά και την τεχνική του κινηματογράφου. http://www.culturenow.gr/27248/eisagwgh-ston-kinhmatografo-toy-xrhstoy-n-karakash

Ανάμεσα σε δύο πατρίδες στην Ρωσία

Συνέντευξη του Χρήστου Ν. Καρακάση και Ηλία Μισύρη στην Ελευθερία Πάντζιου στον 9,84 με αφορμή την προβολή της ταινίας ντοκιμαντέρ "Ανάμεσα σε δύο πατρίδες" απο την κινηματογραφική λέσχη Πεύκης. Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014 στις 8 το βράδυ στο Δημοτικό Θέατρο Πεύκης (Χρ. Σμύρνης & Ρ. Φεραίου) σε συνδιοργάνωση με το Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου Λυκόβρυσης - Πεύκης Περιβάλλον - Αθλητισμός - Πολιτισμός «ΠΕ.Α.Π.».

Πως προκύπτει η ιδέα για το Φεστιβάλ και ειδικά εν μέσω Κρίσης;
Το Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας φιλοδοξεί να καθιερώσει ένα τόπο συνάντησης των δημιουργών και των θεατών του κινηματογράφου, με προβολές και άλλες εκδηλώσεις, σε χώρους που δεν είναι κατ’ ανάγκην κινηματογραφικές αίθουσες, αλλά που προσφέρονται για το διάλογο του κοινού με νέους δημιουργούς και όχι μόνο, απ’ όλη την Ελλάδα και να τους συνδέσει με το εξωτερικό. Ξεκίνησε μέσα στην κρίση, έχοντας την φιλοδοξία να βοηθήσει τον κινηματογράφο να διατηρήσει την δυναμική που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια. Κινηματογραφικό έργο είναι εκείνο που αποτυπώνεται σε υλικό φορέα εικόνας ή εικόνας και ήχου, οποιασδήποτε διάρκειας, και προορίζεται για προβολή στις κινηματογραφικές αίθουσες, όποιο και αν είναι το περιεχόμενο και όποιες και αν είναι οι μέθοδοι, τα μέσα και τα υλικά, που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή, την αναπαραγωγή ή την προβολή του, είτε είναι ήδη γνωστά είτε θα εφευρεθούν στο μέλλον.
- See more at: http://storybox.grΧρήστος Ν. Καρακάσης/index.php/culture/cinema/1326-xrhstos-karakashs-3o-aidff#sthash.MCd5EM7t.dpuf

Συνέντευξη του Χρήστου Ν. Καρακάση στην εκπομπή «Τα Λόγια της Πόλης» με τις Δώρα Σαρρή και Έλενα Χατζηϊωάννου στον Αθήνα 9.84

 

The 3rd Digital Film Festival of Athens will be held September 1-10 this year with the support of The Organization of Culture Youth and Sports of the Municipality of Athens.

The 3rd AIDFF will showcase 120 films in competition at the track with 60 premieres from 35 countries. In all categories, Fiction, Documentary, Video Art, Animation, Experimental, dominated by independent production, without obligation, free from issues and prejudices.

christos_karakasisΗ σχέση τέχνης και τεχνικής στον κινηματογράφο είναι όροι συνυφασμένοι. Αν δεν διαθέτουμε αισθητική αρτιότητα, αισθητική αναζήτηση δεν νομίζω ότι θα αρκεί η οποιαδήποτε κάμερα Red HD ή οτιδήποτε. Τα κριτήρια στον κινηματογράφο είναι ο ίδιος ο κινηματογράφος. Ο  κινηματογράφος πρέπει να έχει την  φιλοδοξία να καταγράφει το παρόν, να συνδιαλέγεται με το παρελθόν και να φαντάζεται το μέλλον. Οι ταινίες θα πρέπει να βασίζονται σε αυτό και να δουλεύουν το ψηφιακό μέσο σαν ένα σύγχρονο τρόπο εμφάνισης και αντίληψης του αισθητού. Ο Κινηματογράφος μπορεί και πρέπει να  διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαφύλαξη και την προβολή της τοπικής και της περιφερειακής πολιτιστικής ταυτότητας και ποικιλομορφίας. Με αυτή του την ιδιότητα άλλωστε, αναδεικνύεται σε πρωτεύοντα παράγοντα ανάπτυξης των ευρωπαϊκών κοινωνικών αξιών και λειτουργίας των δημοκρατικών κοινωνιών, καθώς τα οπτικοακουστικά έργα δύνανται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη συγκρότηση της Ελληνικής και ευρύτερα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

christos_karakasisΣυνέντευξη του σκηνοθέτη -παραγωγού ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΡΑΚΑΣΗ στην Μαιρη Λαρεντζακη Γκιώνη στην εφημερίδα ''ΠΑΛΜΟΣ''
Παρασκευή 10 Μαίου 2013